Medford impulsa la robòtica per a tot l’alumnat de secundària.

Dijous passat, Medford Public Schools (MA) va presentar oficialment a la comunitat la nostra iniciativa ROBOTIX C360 (com a part de la MASS STEM Week 2025), amb una roda de premsa i visites a les aules encapçalades per la vicegovernadora Kim Driscoll, el secretari estatal d’Educació Patrick Tutwiler, l’alcaldessa Breanna Lungo-Koehn i la superintendenta de Medford Public Schools, Dra. Suzanne Galusi. Després de les intervencions, les autoritats van visitar les classes per veure l’alumnat dissenyar, construir i programar en temps real, conversant amb ells sobre què estan creant i per què és important. També ens va acompanyar Nick Tucci, director del McGlynn Middle School, que va obrir les aules perquè la comunitat conegués la implementació de primera mà.


Així s'ha implementat en Medford

  • Cobertura: tots els centres de secundària (Grades 6–8)
  • Abast: més de 800 alumnes y 14 docents
  • Estructura: quatre trimestres de 10 setmanes (≈40 hores per estudiant)
  • Propòsit: oferir un itinerari de robòtica coherent, basat en dades, amb una progressió estructurada del pensament computacional que connecti l’escola amb competències de futur

Amb aquest desplegament, el professorat i els equips directius obtenen visibilitat en temps real del progrés per personalitzar l’ensenyament, donar suport específic a cada grup i monitoritzar-lo amb indicadors objectius al llarg del curs.


Per què és important per a Massachussetts?

Massachusetts és un referent nacional en robòtica, automatització i ciències de la vida. Construir un itinerari de robòtica coherent a secundària ajuda l’alumnat de Medford a desenvolupar competències alineades amb els estàndards de Digital Literacy and Computer Science (DLCS) i connectades amb l’economia de la innovació de Massachusetts, des de l’automatització i l’enginyeria fins a fluxos de treball impulsats per IA.


Què varem veure a les aules?

  • Alumnat iterant dissenys i provant codi en iteracions curtes i amb propòsit.
  • Objectius clars, retroalimentació immediata i evidències visibles de competències.
  • Professorat facilitant, mentre les dades de les activitats assenyalen qui necessita enriquiment o suport.


Aquí és on ROBOTIX C360 destaca: combina continguts estructurats i alineats amb el currículum, un entorn d’aprenentatge adaptatiu que respecta el ritme de cada estudiant i una avaluació objectiva, automatitzada i basada en competències (amb acompanyament i formació durant tot l’any per al professorat), a més dels robots inclosos i mantinguts perquè la classe es centri en aprendre i no en la logística.


Per què és important per al professorat i l’alumnat?

  • Claredat per al professorat. Unitats llestes per utilitzar, planificació, guies docents i eines de programació consistents redueixen el temps de preparació i faciliten una docència segura i eficaç.
  • Progrés visible. Els equips directius disposen de panells i informes per prendre decisions basades en dades i promoure la millora contínua.
  • STEM amb sentit per a l’alumnat. Es treballen cicles de dissenyar–construir–programar que fomenten la creativitat, el pensament computacional i el treball en equip: habilitats transferibles a estudis i carreres futures.


Impacte

  • Confiança i compromís: l’alumnat creix com a dissenyador/a i solucionador/a de problemes, col·laborant i iterant mentre construeix solucions reals.
  • Desenvolupament profund d’habilitats: el pensament computacional i l’alfabetització digital avancen plegats mitjançant projectes pràctics alineats amb els estàndards DLCS.
  • Progrés mesurable: els equips directius i el professorat poden recolzar-se en evidències i dades (no només en la participació) a l’hora de parlar de progrés.


Gràcies Medford

El nostre agraïment més sincer a la vicegovernadora Kim Driscoll, al secretari estatal d’Educació Patrick Tutwiler, a l’alcaldessa Breanna Lungo-Koehn i a la Dra. Suzanne Galusi per impulsar la innovació educativa, i també a Nick Tucci i a la comunitat de Medford Public Schools per obrir les aules i col·laborar tan estretament amb nosaltres. Per damunt de tot, gràcies al professorat, la perícia, la preparació i la dedicació diària del qual fan que aquesta tasca prengui vida per a tot l’alumnat.

Si formes part d’un equip directiu i estàs considerant un itinerari de robòtica d’acord amb el marc curricular vigent i amb evidència visible d’aprenentatge, estarem encantats de compartir allò que Medford ha implementat i tot el que estem aprenent plegats.


Producte afegit a preferits
Producte eliminat de preferits