Formació en pensament computacional, fonaments de programació i activitats divertides per a l'aula.
Aquest programa té com a finalitat acostar als docents les eines i les metodologies per entendre el concepte de pensament computacional i introduir-lo com a recurs educatiu a l'aula. Es treballen els conceptes de pensament computacional, robòtica educativa i programació.
Duració: 20 hores
Modalitat: en línia
Destinat a: mestres d'Educació Primària i Secundària del territori espanyol
Objectiu: dotar al professorat de coneixements bàsics en informàtica i robòtica, i donar-los seguretat per adaptar-se a la nova Llei Educativa (LOMLOE).
✓ Com pren decisions un sistema informàtic
✓ Com funciona el món de la programació des de zero
✓ Com treballa un ordinador per optimitzar la seva eficiència
✓ Com utilitza un ordinador els seus recursos de forma eficient
✓ Procés d'organització i recuperació de dades en una computadora
✓ El món de la identificació de dispositius
✓ L'abstracció com a eina per convertir una tasca complexa en una senzilla
✓ Posa't al dia! Els robots han arribat per quedar-se. Els principals components d'un robot: hub, motors, sensors...
✓ Diferents maneres de programar motors
✓ Programar amb condicionals
✓ Com utilitzar el sensor de distància
✓ Com utilitzar el sensor de color
✓ Idees per fer a l'aula.
Recull de 6 activitats pràctiques basades en l'experimentació per dinamitzar la classe independentment del tipus de robot que tinguis.
Es tracta de desenvolupar activitats en un context real, per aprendre a resoldre problemes reals amb els quals els alumnes es trobaran en la societat al llarg de la seva vida.
Aprendre a partir dels propis errors i acierts.
La societat necessita professors preparats com tu i per això li donem valor a la formació en competències digitals.
Fem que el nostre alumnat sigui conscient de la importància de preparar-se per ser ciutadans digitals en un món cada vegada més connectat globalment.