És una subvenció del Departament d'Educació que té per objectiu desenvolupar les competències digitals del professorat i l'alumnat en les etapes d'Infantil, Primària i Secundària.
Aquesta subvenció preveu dotar als centres educatius públics de Catalunya de fons per poder adquirir equipament per a l'ensenyament de robòtica, pensament computacional i programació.
Tots els centres públics de Catalunya que imparteixen ensenyaments de segon cicle d'educació infantil, educació primària i/o educació secundària obligatòria.
No aplica a centres d'educació especial, els centres de formació per a persones adultes i tots els centres privats i concertats i d’altres titularitats públiques.
Quin import rebrà el meu centre?
La quantia de la subvenció s’estableix en funció del nombre de grups oficials dels ensenyaments corresponents al segon cicle d'educació infantil, a l'educació primària i a l'educació secundària obligatòria del curs 2024-2025, d'acord amb les franges següents:
Escola
Nombre de grups (2n cicle EI, PRI)
Import (IVA inclòs)
5 grups o menys
3.000 €
entre 6 i 12 grups
4.000 €
entre 13 i 18 grups
6.000 €
més de 18 grups
8.000 €
Institut
Nombre de grups (ESO)
Import (IVA inclòs)
4 grups o menys
5.000 €
entre 5 i 9 grups
8.000 €
entre 10 i 16 grups
10.000 €
més de 16 grups
15.000 €
Institut Escola
Nombre de grups (2n cicle EI, PRI i ESO)
Import (IVA inclòs)
12 grups o menys
9.000 €
entre 13 i 24 grups
12.000 €
més de 24 grups
15.000 €
Quines són les dates importants?
Sol·licitud de la subvenció: del 10 de març al 4 d’abril de 2025, ambdós inclosos.
Període per a l'adquisició d'equipament: des de l'endemà de la publicació definitiva fins al 31 de desembre de 2025.
Pagament de l'import de la subvenció: abans del 31 d’agost de 2025
Justificació: abans del 30 de setembre de 2026.
Quins passos hem de seguir per demanar la subvenció?
Els centres heu de presentar abans del 4 d'abril de 2025 la sol·licitud de manera telemàtica, seguint les indicacions que s’estableixen a la Intranet-Portal de Centre > Gestió de centres > Projectes educatius.
Juntament amb la sol·licitud, haureu d'adjuntar aquests documents:
Projecte d’implementació de la robòtica, la programació i el pensament computacional en el centre (annex 3).
Previsió de pressupost de l’equipament que es vol adquirir (annex 4).
Si tens dubtes sobre com sol·licitar la subvenció o quin equipament escollir, contacta amb nosaltres i t'ajudarem.
Com demanem un pressupost d'equipament personalitzat?
Omple el següent formulari i t'enviarem un pressupost d'equipament adaptat a les etapes educatives, grups i import que rebrà el vostre centre:
Ens podeu ajudar a escriure el projecte d’implementació?
Sí, us podem enviar un exemple del projecte d'implementació (annex 3) que necessiteu per presentar la sol·licitud perquè el pogueu personalitzar segons la situació del vostre centre.
Quines talladores làser recomaneu per un centre educatiu?
Nosaltres som distribuïdors oficials i exclusius de la marca xTool Education, que són unes màquines ideals en l'àmbit educatiu per la seva facilitat d'ús, seguretat i versatilitat.
Dins la seva gamma, us recomanem els següents tres models:
xTool M1: És una màquina 2 en 1 amb tall/gravat làser i tall amb ganivetes de materials com paper, cartolines o vinils.
xTool M1 Ultra: És una màquina 4 en 1 que combina el tall/gravat làser, el tall amb ganivetes, la impressió amb tinta i el dibuix amb retolador.
xTool S1: És una màquina enfocada només en làser (gravat i tall), sense tall amb ganiveta, impressió o dibuix. Té una versió de làser fins a 40W que dona encara més potència i permet treballar de forma més ràpida.
Nosaltres NO treballem amb ulleres de realitat virtual per diferents motius:
Problemes de salut i confort: L’ús prolongat de les ulleres de VR pot causar fatiga visual, marejos o mal de cap, especialment en nens o persones sensibles al moviment. En un entorn educatiu, on les sessions poden durar hores, això podria afectar la concentració i el benestar dels estudiants.
Aïllament social: L’educació sovint es basa en la interacció entre alumnes i professors. Les ulleres de VR, al ser una experiència immersiva i individual, podrien reduir la col·laboració i el treball en equip, elements clau en l’aprenentatge.
Limitacions pedagògiques: Tot i que la VR pot ser útil per a simulacions concretes (com explorar l’espai o l’anatomia), no totes les matèries es beneficien d’aquesta tecnologia i la creació de continguts és complexa pel docent.
Cost elevat: Les ulleres de realitat virtual de qualitat, juntament amb l’equipament necessari (ordinadors potents o consoles), són cares. Això pot ser una barrera per a escoles amb pressupostos limitats, i no permeten el treball amb diferents alumnes a l’hora.
Disposeu de llicències digitals per treballar amb els robots?
Sí, disposem de llicències de per a la plataforma ROBOTIX 4.0 que inclou continguts digitals:
Tot i que la formació no és subvencionable, hem inclòs formació i certificació dels productes dels productes que recomanem dins la llicència de la plataforma ROBOTIX 4.0 com a element addicional.
Per què gestionar la subvenció amb ROBOTIX Hands-on Learning?
Perquè us apliquem un descompte especial per a la subvenció, així podreu comprar més material amb el mateix import.
Perquè tindreu la tranquil·litat de disposar d'un acompanyament i suport tècnic d'una empresa especialista en robòtica educativa des de fa més de 20 anys.
Perquè tindreu la garantia de treballar amb un distribuïdor oficial de les marques líders en robòtica educativa.
Com i quan haurem de justificar la subvenció?
Els centres heu de presentar abans del 30 de setembre de 2026 la justificació de manera telemàtica, seguint les indicacions que s’estableixen a la Intranet-Portal de Centre > Direcció general d’Innovació > Digitalització i Currículum.
Juntament amb la sol·licitud, haureu d'adjuntar aquests documents:
Certificat del director del centre conforme s’han inclòs en la Programació General Anual del curs 2025-2026 activitats de robòtica, programació i pensament computacional.
Una memòria de la implementació de les activitats realitzades amb l’equipament adquirit a través d’aquesta convocatòria durant el curs escolar 2025-2026.
Les factures corresponents a l’import concedit al centre i justificants de pagament.
La declaració d’elements adquirits.
Necessites iniciar sessió o crear un compte
preferits per comprar-los més tard o compartir-los amb els teus amics.